AP-7 gratuïta, no ens cal l’A7.

Durant les últimes setmanes la mobilització de la societat del territori -a banda i banda del Sénia- s'està fent notar. Aquesta vegada per exigir solucions a un problema que ens preocupa des de fa massa temps i que durant aquest 2015 s'ha accentuat, la sinistralitat de la N-340 a causa de l'alta densitat de tràfic i, sobretot, de l'alt percentatge de mercaderies que hi circulen

Mobilitzacions a la N-340 (Les Cases)

Des de la CUP apostem per:

1. La gratuïtat immediata de l'AP-7 com a mesura més pragmàtica, perquè es pot fer immediatament. Només és qüestió de voluntat política. No és una idea nova; no fa gaire es van impulsar les campanyes No vull pagar, o Catalunya lliure de peatges. Així, l'única cosa que cal és una classe política valenta, capaç d'enfrontar-se als interessos d'Abertis (La Caixa). Però sembla que la realitat és una altra i el subjecte polític haurà de ser la ciutadania amb les mobilitzacions.

2. La Protecció del territori, perquè ja tenim tres infraestructures que trenquen el territori (el tren, la N-340 i l'AP-7). I ara es planteja l'A-7. Una nova ferida a les nostres terres. No hi ha alternativa? Sí, alliberar els peatges i construir, si és necessari, un tercer vial en tots dos sentit, tal i com s’ha fet en el tram Vila-seca - Martorell.

3. Un nou model de desenvolupament, ja que la proposta de construir el tram ebrenc de l'A-7 respon al model que es va instal·lar a l'Estat espanyol durant la bombolla constructora. Un model que basa el desenvolupament i el creixement econòmic en construir autovies, quilòmetres de TGV i aeroports a tot arreu.

4. La responsabilitat, perquè vivim una situació d'emergència social i és una frivolitat demanar que la principal inversió de l'estat al territori, durant una dècada, siga una autovia que té una alternativa més barata i més ecològica.
Per acabar, cridem a tota la gent d'Alcanar i Les Cases que no s'ature en la mobilització i en l'assistència setmanal als diferents talls convocats.

Assemblea local de la CUP Alcanar

Octubre 2015