El Butlletí Municipal

El febrer de 1977, amb el caliu de la mort de Franco, naixia a Alcanar el butlletí municipal informatiu «Alcanar», la revista del poble. La primera pàgina d'aquell primer número encara era presidida per l'antic, caduc i botifler escut de «fidelíssima ciudad de Alcanar», en llengua castellana. Només feia divuit mesos de la mort del general feixista i la llengua catalana havia estat un dels pilars culturals i socials que més greuges havia patit durant aquells quaranta anys tan grisos, la publicació escrita encara, majoritàriament en castellà, serviria per començar a normalitzar la nostra llengua. Les primeres eleccions municipals encara eren lluny, el 1979, per això el primer president d'aquell butlletí fou l'advocat canareu i llavors alcalde, José Andrés Boria Subirats. En aquells temps, la revista era impresa a l'impremta Dassoy de La Ràpita.

butlletí

L'últim número editat va ser el desembre del 2016, l'any passat, el 2017, no se'n va publicar cap número i no ha estat fins ara, després de 20 mesos, que torna a les nostres mans. Des de la seus primers dies, el butlletí ha tingut alguns moments d'interrupció, però justament el 2017 era especial, era el seu quarantè aniversari i el vam celebrar sense poder llegir-lo. En l'editorial de la primera revista s'escrivia [en castellà]: «Pensem que no hi hauria de faltar cada mes i en cada casa el número corresponent...» doncs això.

Molts ens preguntem què ha passat durant aquests 20 mesos i la falta previsió ja s'entreveu. L'anterior licitació es va acabar l'agost del 2016, fa dos anys! Llavors es va decidir prorrogar l'anterior contracte fins al desembre del 2016 -data de l'últim número publicat-, i no es va elaborar el nou plec de clàusules administratives i tècniques fins al juny del 2017 -un any després de la finalització de l'anterior contracte-. Finalment, va ser fins al 21 de setembre del 2017 que es va licitar el nou contractant -fa 10 mesos-. Des de llavors fins ara, s'ha estat escrivint l'actual número, suposem, és clar, perquè les respostes a les preguntes del nostre portaveu municipal han estat sempre evasives.

En qualsevol cas, des de l'assemblea local de la CUP donem la benvinguda de nou, a la revista canareva i esperem que puguem gaudir-la, de forma objectiva, almenys, durant 40 anys més.