Mercadona a Alcanar, cal?

És evident que en l'actual moment socioeconòmic, les grans superfícies comercials ofereixen la possibilitat de realitzar les compres més còmodes i ràpides, però deixen, alhora, un buit social important. Trenquen el valor de la proximitat i impulsen la deshumanització de la cohesió social que es teixeix entre els veïns i els seus espais comuns. En el cas de Mercadona cal destacar, a més a més, que és una empresa que genera una xarxa clientelar important. Pot semblar que el consumidor en surt beneficiat per uns preus més econòmics, però alhora són uns preus menys justos per a l'altra part de la cadena, el productor. I aquesta és una realitat que moltes famílies canareves i casenques viuen de molt a prop.

Mercadona

Des de l'assemblea local de la CUP d'Alcanar ja hem mostrat el nostre desacord amb el projecte del Mercadona que es pretén instal·lar a l'illa delimitada entre la Ronda de la Circumval·lació, l'Avinguda Catalunya i el Carrer Verge de Montserrat. De fet, hem estat l'únic partit que ha votat en contra de les modificacions proposades al PGOU. En dos ocasions hem mostrat el nostre rebuig i ho hem fet, tal i com hem explicat als plens municipals, perquè un municipi com Alcanar ha de decidir si decideix impulsar el nou Mercat Municipal i el comerç local, xicotet i de proximitat o prefereix sucumbir als encants d'una gran superfície com és el Mercadona. En el nostre cas, el posicionament és clar: volem impulsar el nou Mercat Municipal i potenciar una pedagogia de consum molt més implicada amb el valor de proximitat i amb el consum responsable i ètic. Potenciar un model alternatiu i diferenciat, ple d'ànima i entusiasme i lluny del model pobre i monòton de les grans superfícies. Un model que aposte pel suport al comerç local i on es potencie l'intercanvi econòmic entre els veïns i veïnes. Des de la CUP també ens preguntem si des del govern municipal ja s'ha tractat aquesta qüestió el teixit comercial local, si no és així cal fer-ho de forma immediata, des del forn de pa més menut, fins a la botiga de queviures més gran.

Finalment, des de la CUP ens mostrem totalment contraris a aquest projecte i a favor del comerç local, del producte de km 0 i de proximitat. Creiem fermament que no és una aposta de futur per al nostre municipi i que és totalment innecessari. El govern municipal ha de donar tot el suport al nou Mercat Municipal i el projecte del Mercadona xoca frontalment amb la voluntat de recuperar i potenciar la vida al mercat.