Ple extraordinari del 28 de gener

L’assemblea de la CUP d’Alcanar té un compromís per la transparència amb el poble, és per això que vos presentem quina va ser la nostra participació al ple extraordinari del 28 de gener passat.

Alcanar

1.Moció de la CUP (RE 5118, 03/09/2015) per la instal·lació de cartelleres als nuclis urbans d'Alcanar, Les Cases i Alcanar-Platja.

A aquesta moció es van incloure tres esmenes, aquestes s'aprovaren per unanimitat. Finalment, la moció amb les esmenes es va aprovar per unanimitat. (Podeu consultar la moció original al web de la CUP Alcanar).

2.Moció de la CUP (RE 5119, 03/09/2015) per renovar el Reglament Orgànic Municipal (ROM).

Aquesta moció demana el canvi del ROM perquè el que està vigent data del 1995. (La podeu consultar a la pestanya de documents del nostre web)

No. ERC (6)

Vots Sí. CUP, PP, PSC i CiU (5)

3.Moció d'ERC (RE 5337, 15/09/2015) en relació al projecte “Autovia Castelló-L'Hospitalet de l'Infant. Carretera N-340, Tram La Jana-L'Hospitalet de l'Infant.

No. CUP (1)

Abstenció. CiU (2)

Sí. ERC, PSC i PP (8)

Per tant, s'aprova la moció. Des de la CUP vam votar en contra perquè teníem una proposta pròpia en què defensem el territori i rebutgem la implantació de la nova A-7.

4.Moció de Convergència (RE 5800, 20/10/2015) en relació al projecte “Autovia Castelló-L'Hospitalet de l'Infant. Carretera N-340, Tram La Jana-L'Hospitalet de l'Infant.

No. CUP i ERC (7)

Sí. PSC, CiU i PP (4)

Per tant, no s'aprova la moció. Des de la CUP vam votar en contra perquè teníem una proposta pròpia en què defensem el territori i rebutgem la implantació de la nova A-7.

5.Moció de la CUP (RE 5519, 29/09/2015) per resoldre la problemàtica de la sinistralitat a la N-340 a les Terres de l'Ebre.

Presentem aquesta moció en què s’inclou el rebuig a l’A7 per innecessària i per defensa del territori. Voten negativament a les altres perquè considerem que s'ha d'aturar el projecte de construcció de la A-7 (els altres partits volen que es mantinga) i volem la gratuïtat de l'AP-7 des de Torreblanca a L'Hospitalet de l'Infant.

No. ERC, PSC i PP (8)

Abstenció. CiU (2)

Sí. CUP (1)

Per tant, no s'aprova la moció.

6.Moció de la CUP (RE 5364, 17/09/2015) d'adhesió a la Xarxa de Municipis Acollidors.

Retirem aquesta moció perquè al passat ple ordinari es va incloure un punt de la mateixa a la moció presentada per ERC i vam aprovar-la.

7.Moció d'ERC (RE 6176, 16/11/2015) per exigir una nova llei reguladora del dret a l'habitatge que garanteixi les mesures de mínim per fer front a l'emergència habitacional.

Sí. CUP, ERC, PSC i CiU (10)

Abstenció. PP (1)

Per tant, s'aprova la moció.

8.Moció d'ERC (RE 6291, 25/11/2015) de recolzament al model pesquer català.

Aprovada per unanimitat.

9.Moció del PSC-CP (RE 6298, 26/11/2015) per dotar d'eines de participació ciutadana al conjunt de la societat del municipi.

No. ERC (6)

Sí. CUP, PSC, PP i CiU (5)

Per tant, no s'aprova la moció. Novament la majoria absoluta d’ERC atura una proposta de l’oposició.

10.Moció de la CUP (RE 6631, 10/12/2015) a favor de l'elaboració d'uns pressupostos participatius.

No. ERC (6)

Sí. CUP, PSC, CiU i PP (5)

Per tant, no s'aprova la moció. Altra vegada, els vots contraris d’ERC neguen la possibilitat de bastir eines de participació ciutadana a la població.

No. ERC (6). Vots Sí. CUP, PP, PSC i CiU (5). Per tant, la moció no s'aprova a causa dels vots contraris de l’equip de govern d’ERC.