Pregoner (im)popular

Actualment, Josep Poblet està sent investigat per presumptes irregularitats en la contractació per a la construcció del CAP de la seua localitat. De fet, aquest procés no és nou, ja va començar l'any 2014 i el juny del 2016 el jutge va decidir mantenir la investigació sobre Poblet i altres membres del consistori tarragoní.

Centre Cívic

Com cada any, quan s'apropa el segon diumenge d'octubre, Alcanar s'engalana per celebrar les festes d'octubre -o del Remei- i l'acte que sol marcar l'inici és la proclamació de les pubilles i el pregó. Aquesta tasca recau en alguna persona vinculada al municipi o en un personatge de certa transcendència nacional. Enguany, però, ni una cosa ni l'altra. Lluny d'això, Josep Poblet, a més a més de ser alcalde de Vila-seca des de l’any 1993 i president de la Diputació de Tarragona des del 2007, actualment està sent investigat per presumptes irregularitats en la contractació per a la construcció del CAP de la seua localitat. De fet, aquest procés no és nou, ja va començar l'any 2014 i el juny del 2016 el jutge va decidir mantenir la investigació sobre Poblet i altres membres del consistori tarragoní. En aquest suposat cas d'irregularitats també hi apareix la figura de l'arquitecte Jorge Batesteza, vinculat d'altra banda, amb el cas INNOVA de Reus. Altrament, el pregoner escollit per a estes festes es mostra favorable al projecte de BCN World; mentre que a la Diputació, s’ha oposat al pagament dels impostos a l'Agència Tributària Catalana i a penjar l’estelada a la façana, a més a més, ha vetat la moció en suport a la declaració del Parlament de Catalunya del 9N.

Des de l'assemblea local de la CUP d'Alcanar volem manifestar el nostre profund desacord amb aquesta decisió unilateral de l'equip de govern i demanem un canvi immediat de pregoner. Per això, proposem persones vinculades al nostre territori, que lluiten diàriament per la defensa d'aquest trosset de terra, com poden ser els companys de la Plataforma Ciutadana en Defensa del Sénia, Trens dignes o Salvem lo Montsià. O gent vinculada en la defensa dels nostres drets socials com són Salvem les ambulàncies, el moviment veïnal per la gratuïtat de l’AP-7 o la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca.

Assemblea local CUP Alcanar

octubre 2016

Proposem persones vinculades al nostre territori, que lluiten diàriament per la defensa d'aquest trosset de terra, com poden ser els companys de la Plataforma Ciutadana en Defensa del Sénia, Trens dignes o Salvem lo Montsià. O gent vinculada en la defensa dels nostres drets socials com són Salvem les ambulàncies, el moviment veïnal per la gratuïtat de l’AP-7 o la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca.