VOLEM UNA RE(PÚBLICA)

Mitjans de gener, l’Eulàlia Reguant i el Benet Salellas compareixen al Parlament de Catalunya per explicar les esmenes a la llei de mesures i pressupostos de la Generalitat i la diputada de la CUP diu: “... i per tant poder començar a discutir sobre si construïm (re)pública o construïm re(privada). Sobre si construïm un país públic o un país privat”.

Remunicipalització

Així és, a Catalunya s’està discutint molt més que uns pressupostos, s’està discutint sobre quin model de país volem. Un debat sobre si continuem amb les polítiques de l’amiguisme i del clientelisme; sobre si continuem amb la privatització de la sanitat i dels serveis públics; sobre si continuem amb les polítiques fiscals que només beneficien a un 4% de la població; sobre si apostem per una escola pública i de qualitat o si continuem subvencionant amb 30 milions d’euros anuals a 16 escoles de l’OPUS DEI; sobre si apostem per BCN World o pel cooperativisme; sobre si apostem per un país de les persones o dels grans lobbys empresarials, etc.

A Alcanar no ens podem mantindré alienes a aquest debat sobre públic o privat, perquè al nostre poble en són uns quants els serveis públics municipals que estan en mans d’empreses privades: el CEM la Fanecada, el Centre de dia i residència de la gent gran d’Alcanar, el Centre de Rehabilitació, la recollida de la brossa, neteja d'edificis etc.

I l’aigua? En els últims anys molts Ajuntaments han decidit emprendre la batalla per l’aigua per tal de recuperar la seva gestió pública. Aquests ajuntaments a través d’estudis tècnics han pogut constatar que l’empresa concessionària, amb tota probabilitat la mateixa que a Alcanar, no havia complert amb el que estipulava el contracte en matèria d’inversions i manteniment de la xarxa i en alguns casos les pèrdues d’aigua arribaven al 50%, amb el corresponent encariment de la factura. Per a quan una auditoria econòmica i ambiental a l’empresa SOREA que possibiliti un debat públic i que la gent del poble pugui decidir entre model privat o gestió pública de l’aigua?

Si volem debatre sobre el model de poble que volem, no ho podem limitar a uns “pressupostos participatius”  que representen menys de l’1% del pressupost total del nostre Ajuntament.

L’Eulàlia Reguant el mateix dia de la compareixença al Parlament: “Per fer la truita cal trencar els ous, també en matèria pressupostària”.

AL CUP Alcanar

Febrer, 2017

Al nostre poble en són uns quants els serveis públics municipals que estan en mans d’empreses privades: el CEM la Fanecada, el Centre de dia i residència de la gent gran d’Alcanar, el Centre de Rehabilitació, la recollida de la brossa, neteja d'edificis etc.