Alcanar, un municipi inaccessible

Les persones amb mobilitat reduïda o aquelles que caminen amb un carret de criatures, es trobaran amb molt problemes a l'hora de desplaçar-se per Alcanar. És evident que Alcanar no és un poble completament adaptat a la diversitat funcional de les persones que hi viuen o la rutina del dia dia amb el carret de criatures.

Són moltes les barreres arquitectòniques que podem trobar-nos quan ens desplacem pel municipi o quan volem accedir a alguns espais municipals: faroles enmig de les voreres, voreres amb un estat lamentable del paviment, voreres discontínues o voreres inadaptades que simplement no tenen cap rampa per poder baixar o pujar, per exemple en l'entorn escolar o en moltes altres zones del municipi. I això no és l'únic problema amb què ens podem trobar, sinó que també l'estat lamentable d'alguns carrers, plens de clots, amb pedaços de quitrà per arranjar i que provoquen accidents en els vianants; i el problema s'accentua quan les demandes dels veïns no són ni ateses.

Alcanar necessita posar fil a l'agulla, de forma immediata, a la millora de la mobilitat arreu del municipi. Per permetre, així, que qualsevol persona es puga desplaçar pel municipi de forma còmoda, autònoma i segura. I també necessita una revisió de tots els equipaments municipals per fer-los accessibles en la major mesura possible.

Finalment, també seria bo que Alcanar es dotés d'un pla d'accessibilitat municipal, tal i com promou la llei catalana d'accessibilitat 13/2014 i que aquest es concretés en plans d'actuació que es puguéssen revisar anualment i amb el pressupostos corresponents.

Assemblea Local de la CUP Alcanar – les Cases
Febrer de 2023