El camí de la partició de la Sunyera

A finals del mes de març passat es va asfaltar el camí de la partició de la sunyera, un camí situat al terme municipal de Vinaròs, just a la vora del riu de la Sénia i transitat habitualment pels canareus que hi tenen finques a la vora. Aquesta era una antiga reivindicació que venia pel deteriorament que havia patit aquest camí d’ençà les obres del desdoblament de la N-340. De fet, segons reconeixia la mateixa administració vinarossenca, aquest era el camí més malmès de tot el seu terme municipal.

sunyera

Doncs bé, el divendres 5 d’abril, l’alcalde d’Alcanar, Joan Roig Castell, ja es penjava una nova medalla -foto inclosa- pel treball conjunt realitzat amb l’ajuntament de Vinaròs i reconeixia la tasca feta per l’alcalde Vinaròs, Enric Pla Vall i el regidor d’agricultura vinarossenc, Jordi Moliner Calventós. Tanmateix deixava sense reconeixement una part important del treball realitzat per altres canareus. I és que al municipi de Vinaròs, el Consell agrari funciona amb una certa fluïdesa i, entre altres tasques, té la de vetllar pel manteniment dels camins rurals del seu terme municipal. En aquesta tasca hi participen, entre altres, el delegat local de la ULLiR del País Valencià, i membre de la sectorial citrícola de la ULLiR, Carlos Roig Reverter qui va fer una tasca importantíssima en la defensa de l’arranjament d’aquest camí. Per al qual l’ajuntament de Vinaròs va sol·licitar una subvenció de 90.000 € a la Diputació de Castelló en el ple del passat 28 de juny del 2018.

Des de la nostra assemblea local posem en valor la tasca que realitzen molts canareus, com ara Carlos, arreu de les Terres del Sénia i en defensa de la pagesia canareva i del territori. El nostre sincer agraïment a Carlos.