La Diada de Sant Jordi 2021

Diada de Sant Jordi. Un dia de cultura, que si el temps acompanyava, podíem gaudir passejant pel poble, fer el vermut, mentre la gent comprava llibres i roses i un dia en què moltes entitats del municipi, tant a Alcanar com a les Cases, aprofitaven per muntar una parada de llibres i roses, que els permetia explicar la faena que estaven fent a través de la seua entitat i perquè no, treure uns euros per tirar endavant algun projecte que portaven entre mans. Des de la nostra assemblea també hi solem participar amb una parada informativa, que ens permet un contacte més directe amb la gent del poble, distes i on solem tindre llibres a la venda de temàtica social, feminista i ecologista.

Diada de Sant Jordi. Un dia de cultura, que si el temps acompanyava, podíem gaudir passejant pel poble, fer el vermut, mentre la gent comprava llibres i roses i un dia en què moltes entitats del municipi, tant a Alcanar com a les Cases, aprofitaven per muntar una parada de llibres i roses, que els permetia explicar la faena que estaven fent a través de la seua entitat i, perquè no, treure uns euros per tirar endavant algun projecte que portaven entre mans. Des de la nostra assemblea també hi solem participar amb una parada informativa, que ens permet un contacte més directe amb la gent del poble, distes i on solem tindre llibres a la venda de temàtica social, feminista i ecologista.

Este any, però, donades les mesures totalment urbanocentristes i desproporcionades del PROCICAT i allunyades de la realitat que s’hi viu als pobles, una tònica que es va reproduint amb altres mesures que han pres des de l’inici de l’estat d’alarma,  sumat a la manca de voluntat política de la Regidoria de Tradicions i la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Alcanar veiem com esta Diada de Sant Jordi totes aquelles entitats del municipi que volien estar al carrer amb una paradeta no podran fer-ho, en canvi coneixem d’altres ajuntaments que sí que han habilitat espais perquè les entitats hi puguin muntar una parada.

No s’hauria pogut escollir un espai ampli com la Plaça Lluís Companys per ficar-hi les parades de comerços i entitats? Tot respectant les mesures establertes pel PROCICAT.

La CUP Alcanar – les Cases lamentem que des de la Regidoria de Cultura no s’estigue apostant per fer actes culturals presencials amb totes les mesures de seguretat tal com sí que estan fent en localitats veïnes, creiem que el dret a gaudir de la cultura ha de ser compatible amb les restriccions imposades arran de la pandèmia de la Covid19.

Des de la nostra assemblea local no volíem quedar-nos sense fer una xicoteta aportació a esta Diada de Sant Jordi per això, hem posat en marxa un sorteig de llibres mitjançant les nostres xarxes socials de Facebook i Instagram. Els llibres que hem seleccionat són escrits en català, de cooperatives dels Països Catalans i de temàtica feminista, infantil, social o cultural: Francesc Layret de Vidal Aragonés, L'Ovidi se'n va a la Beckett d'Ovidi 4, Cançó de fer camí de Maria-Mercè Marçal i Dones Rebels d'Aina Torres. Molta sort!

Finalment us animem a sortir al carrer per la Diada de Sant Jordi, a comprar roses i “consumir” cultura crítica i de proximitat,  perquè tal com deia la Montserrat Roig: “La cultura és l’opció política més revolucionària a llarg termini”… que ningú ens la prengue!

Assemblea local de la CUP Alcanar - les Cases
Abril de 2021