La mala gestió dels camins al nostre municipi

Comencem pel final: la gestió dels camins és un absolut desastre. Aquesta afirmació és compartida per bona part del veïnat d'Alcanar, les Cases i Alcanar platja i, tanmateix, el govern municipal sembla que no acaba de sortir-se'n en l'adequació i manteniment de l'important xarxa de camins que conformen el terme d'Alcanar.

En l'anterior legislatura, el regidor del grup municipal de la CUP, Xavier Queralt, va defensar una moció que demanava una calendarització per a l'adequació dels camins i el seu desbrossament, així com també un pla de millora integral de la xarxa de camins. Aquella moció va ser durament rebutjada pels regidors d'ERC ja que segons ells no s'ajustava a la realitat. Doncs bé, la realitat és evident i malgrat tot, podem afirmar que la gestió dels camins municipals és nefasta.

En aquesta legislatura hi ha hagut una nova proposta per part de l'oposició per tal de millorar els camins i el rebuig d'ERC, novament, ha estat contundent. El seu escut, com sempre, és que són altres institucions supramunicipals les que no han fet la seua faena.

Des de la CUP reclamem, novament, un pla de millora integral de la xarxa viària municipals. No és necessari que esta millora siga immediata en tots els camins, però sí que cal identificar de forma ràpida quines són les accions que cal duu a terme immediatament. També demanem que aquesta millora no siga amb pedaços que tenen una utilitat molt limitada, sinó amb reformes completes dels camins. Demanen que hi haja un calendari d'actuació sobre la xarxa viària i que implique les institucions, amb els partits polítics i els tècnics municipals, així com els veïns i també els seus principals usuaris, els pagesos.

ERC ho fa tot bé, qui ho dubta? L'estat de la xarxa de camins municipals així ho ratifica.

Assemblea Local CUP Alcanar – les Cases
Juliol de 2021