L'ALTERANATIVA ÉS ARA!

La CUP Alcanar - les Cases anunciàvem fa cosa d'un mes les persones que encapçalen el projecte polític estes eleccions municipals. Estem contents i satisfets de crear una candidatura de gent preparada i compromesa amb el nostre municipi, per poder començar a fer polítiques alternatives que puguen revertir en riquesa per al poble. On ens ha portat la política de sempre, la de les majories absolutes que no permeten discrepàncies? Mirem al nostre voltant i ens n'adonarem de tots els canvis que necessitem, i de la situació crítica en la qual es troben moltes de les coses importants que són nostres i que hauríem de cuidar.

El primer que segurament observem és la manca de vitalitat que destil·len els carrers del poble. El poble s'ha de revitalitzar i el primer pas és fer-ho urbanísticament. La part del centre, per exemple, que conté el teixit comercial i la gran part de vianants, en general està buit. Necessitem una reorganització urbanística per impulsar la peatonalització, el petit comerç i també la creació de nous espais, tant per als joves i la gent gran, sempre respectant la tranquil·litat dels veïns i veïnes del municipi. Així com també treballar per la millora de la mobilitat pels carrers i l'accessibilitat en els edificis públic. A més, tenim un nucli antic, abandonat i en decadència, sent una de les parts més tradicionals d’Alcanar.

També és xocant veure com l'agricultura, que és el motor econòmic més gran que té el municipi, és un sector totalment abandonat i menystingut. Necessitem ja un consell agrari municipal, per poder posar fil a l'agulla a les necessitats d'este sector. Actualment, els Serveis Agraris, inicialment creat per ser el centre neuràlgic de l'agricultura, no s'està utilitzant com a tal i és de màxima urgència recuperar el seu objectiu inicial, per poder tenir un espai de formació i informació activa per a la pagesia sobre normatives, subvencions o alternatives sostenibles per a les nostres terres.

Finalment, no podem oblidar-nos de tot el patrimoni històric i cultural que tenim repartit i oblidat al llarg de tot el municipi, i fins i tot, una gran part és segurament desconegut per la mateixa ciutadania d'Alcanar! Exemples serien la Casa del Marqués, la bateria de costa a la zona d'Alcanar Platja, el nucli antic i algunes de les seues cases o certes torres de defensa. També, és important remarcar que a hores d'ara Alcanar no disposa d'un arxiu municipal, i els documents patrimonials del nostre municipi es troben no només fragmentats en diversos espais a l'ajuntament, sinó també en un estat lamentable. Fent que molta gent que té a casa documents d'alt valor, no els puga guardar al poble i s'haja de fer en altres arxius de la zona. Necessitem vetllar pel nostre patrimoni, catalogar-lo i preservar-lo; això ens generarà oportunitats i li donarà valor cultural al municipi.

Assemblea Local de la CUP Alcanar – les Cases

Abril de 2023