Mesures en clau local per fer front a la crisi social i econòmica derivada de la COVID-19

El passat mes de maig vam presentar una moció amb una bateria de mesures en clau local per donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables del nostre poble.

El nostre municipi no és aliè a esta crisi sanitària, social i econòmica. Les dades fetes públiques pel Departament de Treball a data 1 de juny ens mostren que a Alcanar, 299 persones s’han vist afectades per un ERTO i l’atur registrat al mes de maig al nostre municipi era de 492 persones, per això insistim en la necessitat d’aprovar estes mesures:

1.- Crear una línia d’ajuts amb una dotació pressupostària inicial de 50.000 € per a les persones i famílies en situació de vulnerabilitat econòmica que han vist agreujada la seua situació a conseqüència de la crisi generada per la COVID-19. Amb l’objectiu que puguen fer front a les despeses d’habitatge: lloguers o hipoteques; i també a altres despeses de l’allotjament habitual i subministraments bàsics com són l’aigua, l'electricitat o el gas.

2.- Garantir que les famílies rebran el servei de la targeta moneder de les beques menjador també durant l’època l’estiu en la que no hi ha curs escolar.

3.- Exonerar, durant tot l’any 2020, la taxa per l’ocupació de terrenys d’ús públic amb taules, cadires i altres elements amb finalitat lucrativa.

4.- Bonificar el 50% de la taxa de recollida i tractament de residus per aquells establiments que han vist reduïts els seus ingressos arran de la crisi del COVID-19.

5.- Crear una Mesa sectorial per realitzar de forma coordinada amb el teixit social, comerços, pimes i autònoms un estudi sobre la situació socioeconòmica del municipi que permetisca determinar quines són les necessitats de la població, les entitats i les petites empreses per enfocar clarament les noves mesures a implementar.

6.- Derogar la LRSAL i la Llei d’Estabilitat Pressupostària per poder disposar del superàvit i romanent de tresoreria de l’Ajuntament d’Alcanar.

Estes mesures que proposem han de ser un primer pas amb la finalitat de destinar més recursos tot afavorint aquells col•lectius més vulnerables per tal d’acabar amb la pobresa i l’exclusió social al nostre municipi.

Assemblea local CUP Alcanar – les Cases

Juliol de 2020