Setmana de la Mobilitat

Del 16 al 22 de setembre se celebra a Catalunya la setmana de la Mobilitat.

Del 16 al 22 de setembre se celebra a Catalunya la setmana de la Mobilitat. El web del Departament de Territori i Sostenibilitat la presenta així: "Del 16 al 22 de setembre se celebra a Catalunya la Setmana Europea de la Mobilitat que promou hàbits de mobilitat més sostenibles, segurs i saludables com són els desplaçaments a peu, en bicicleta, en transport públic o amb vehicle elèctric, així com visualitzar els canvis possibles en l’ús de l’espai públic, millorar la qualitat de l’aire i la reducció de la contaminació. Amb el lema ‘Camina amb nosaltres!’, la Setmana del 2019 ens anima a moure’ns de manera sostenible, saludable i segura: caminar o anar en bicicleta són activitats beneficioses no només per a la nostra salut i per al medi ambient, sinó també per la nostra butxaca!".

Lo nostre Ajuntament s'ha suma't a la campanya i aquesta és l'activitat que es farà: " una activitat per als alumnes de 6è de Primària de l’escola que consisteix en la visita de DOS CAMIONS de la cimentera CEMEX per tal que els alumnes puguen pujar-hi dalt i comprovar de primera mà la complexitat que suposa conduir un vehicle d’aquestes dimensions, així com la importància de fer un ús ciutadà responsable de les diferents normes de seguretat."

Des de la CUP Alcanar-les Cases creiem que aquesta activitat no té res a veure amb el projecte de mobilitat sostenible i saludable.
Així, fem propostes d'activitats que ens semblem més adequades per una setmana que preten ensenyar alternatives a l'ús del vehicle privat:

Bicicletada, caminada, taller sobre manteniment i reparació de bicicletes, tallar el trànsit a alguns carrers del municipi, circuit de bicicletes al pati d'escola, activitats i jocs didàctics sobre mobilitat sostenible, mobilitat per tothom.

I potser una mesura per promoure l'ús de la bicicleta, podria ser la instal·lació de pàrquings per a bicis o augmentar els espais per circular amb bicicleta de forma segura.

Enllaç Ajuntament d'Alcanar: http://alcanar.cat/noticies/setmana-europea-de-la-mobilitat-alcanar?fbclid=IwAR16NIsqxYcvos4ORLdNnJTdOmUfE6NLjTBtbltPmOWW0BJzaSPq9SgvfkY