Proposta de campanya per a Festes de Nadal - Reis en benestar animal

Fer una campanya mitjançant les xarxes socials i Alcanar Ràdio explicant per què és necessari adoptar i no pas comprar un animal. Segons les dades d'un estudi del 2015 elaborat per, entre altres, el cos d'Agents Rurals a Catalunya hi havia 3.244 gats i 6.582 gossos vivint en associacions o centres d'acollida. Amb l'adopció ajudem a reduir el nombre d'animals abandonats i no contribuïm a la mercantilització d'animals perquè només els volen per criar i massa vegades viuen en condicions pèssimes:

1.1 Sobre la tinença responsable i el benestar animal:

Recordar que tot animal té unes necessitats i per tant abans d'adoptar hem de pensar bé si tindrem temps per atendre estes necessitats:

• Els gossos necessiten passejar vàries vegades al dia.
• Gats i gossos necessiten un espai dins de l'habitatge on poder estar ell.
• Gats i gossos necessiten ratets per jugar al llarg del dia.
• Quan tens un animal has de saber que això comporta unes despeses veterinàries, sigui per als controls periòdics o bé si sorgeixen imprevistos.
• Cal posar-los el xip per tal d'evitar que es perdin i en el cas que passi poder localitzar de forma ràpida la persona propietària.
• Cal esterilitzar-los per evitar la sobrepoblació d'animals de compañía
• Un animal és per tota la vida i s'han d'invertir temps en la seua educació, tot tenint en compte les necessitats segons la raça.

1.2 Explicar els avantatges de l'adopció:

• Donar una segona oportunitat a l'animal.
• Col·laborar amb una associació de protecció d'animals.
• Contribuir a la causa social de defensa del benestar dels animals.
• Es redueix la població d'animals en estat d'abandonament
• La despesa és molt inferior a comprar-ne un.
• Els gossos i gats adoptats tenen les vacunes al dia, estan esterilitzats i microxipats.

1.3 Animar a la ciutadania del municipi a què faci un vídeo (breu) explicant la seva vivència amb un animal i tot allò positiu que li aporta, etiquetar amb el #joelcuido o una frase semblant que ens semble oportuna per traslladar el missatge.

En el cas de disposar de recursos materials i econòmics fer cartells amb els missatges dels punts 1.1 i 1.2, per tal de repartir entres els equipaments públics i establiments del municipi.