663 gràcies!

Agraïm de forma important el suport rebut per part de 663 veïns i veïnes del municipi. Això significa que la CUP consolida la seua representació al plenari municipal i augmenta, de forma important, el suport electoral. L’augment de 115 vots, un 20 % més que en les eleccions del 2019, referma el projecte polític que impulsa la CUP al municipi i que ja representa gairebé un 18% dels vots.

La baixa participació en aquestes eleccions municipals, el 56 %, signifiquen un important retrocés respecte a les eleccions passades, un fet que cal analitzar ja que mostra un significant augment de la desafecció política. Aquest fet s’accentua encara més en el conjunt del país, ja que aquesta desmobilització s’ha donat, principalment, en l’eix esquerra i independentista. Una situació que ha implicat que l’extrema dreta i l’espanyolisme hagen rebut un suport electoral més significatiu. Per tant, ens caldrà a tots veure com som capaços de reconstruir la base social perduda.

Finalment, felicitar al grup municipal d’ERC per la victòria assolida, malgrat la pèrdua notable de suport electoral, de 750 vots, i que ha d’implicar un canvi de rumb en les polítiques municipalistes dutes a terme en les darreres legislatures.

Assemblea local CUP Alcanar – les Cases

Maig de 2023