El 23 d’abril la CUP a la Plaça Major

El passat 20 de març la CUP Alcanar – les Cases va sol·licitar a l’Ajuntament d’Alcanar – via registre d’entrada número 1584 – poder realitzar parades informatives a Alcanar i les Cases durant la celebració de la segona edició del concurs “Teixim Iniciatives Populars”, en aquesta instància, també es demanava l’autorització per a fer parada el 23 d’abril, Diada de Sant Jordi.

El 27 de març  el Sotsinspector de la Policia Local emet un informe favorable a l’autorització sol·licitada a totes les parades a realitzar en el mes de març, però resol negativament que la CUP Alcanar – les Cases realitze – com porta fent des del 2015 – una parada el dia de Sant Jordi a la Plaça Major d’Alcanar. Segons ens indica, a partir de l’inici de la campanya electoral, del 12 d’abril de 2019 fins al 26 d’abril de 2019, només es podran realitzar actes informatius de campanya electoral en els llocs seleccionats per la Junta Electoral de Zona de Tortosa.

El 28 de març l’alcalde del municipi, Joan Roig, via el Decret d’Alcaldia 289/2019 ens informa que estem autoritzats per poder realitzar les parades del mes de març, però no estem autoritzats per a la parada del 23 d’abril.

El 18 d’abril presentem un recurs de reposició via instancia ordinària al registre d’entrada municipal amb número 2244 on demanem que es tinga per interposat el recurs de reposició, previ al contenciós administratiu, contra la Resolució Decret d’Alcaldia 289/2019 de data 28/03/2019, i estimant-lo, es declare la nul·litat de ple dret o, subsidiàriament que s’anul·le la resolució impugnada per així, poder realitzar la parada durant la Diada de Sant Jordi.

En aquesta recurs de reposició ens basem amb l’article 53 de la LOREG i com és públic i notori la formació política de la CUP no concorre a les eleccions estatals del 28 d’abril de 2019 i per tant, els actes que la CUP Alcanar – les Cases realitza s’emmarquen dintre de les eleccions municipals i en cap cas poden estar subjectes a les prohibicions de l’article 53 de la LOREG, tal i com ho ha dictaminat la Junta Electoral Central.

Per tot això, i malgrat totes les traves i impediments, demà ens podreu trobar durant tot el dia a la Plaça Major d’Alcanar en motiu de la Diada de Sant Jordi. A la nostra parada podreu trobar llibres, el número 1 de la Mota, fulls de signatura de la ILP d’Universitats i el nou InfoCUP Ebre entre altres coses.