La gestió de la brossa

La gestió dels residus urbans és una qüestió que es pot tractar abastament i des de diferents perspectives. Actualment un corrent per municipalitzar aquest servei recorre el país, és el cas de Navàs, on hi governa la CUP i on el seu alcalde, Jaume Casals, va vindre a Alcanar per explicar-nos aquesta nova etapa i els resultats tan positius que n'han obtingut.

brossa

Però avui no hem vingut a parlar d'això, sinó de la gestió dels contenidors, no només a Alcanar sinó a bona part de l'Ebre. Molts encara recordem els antics contenidors verds que hi havia als nostres carrers, i no fa massa anys vam veure com els diferents grup polítics del territori van decidir crear unes noves illes de contenidors soterrats, ara però, sembla que tornen els canvis, tornem enrere. Aquest nou canvi comença amb la nova gestió dels residus urbans, que ara passarà a ser gestionada per la UTE formada per Acciona i FCC durant, almenys, els propers 4 anys. Aquesta nova gestió, ha implicat diferents canvis tècnics i que han dut a l'actual equip de govern a tornar a l'antic sistema de gestió de contenidors tradicionals. Aquesta decisió ha comportat una despesa de prop de 150.000€ en els pressupostos d'aquest 2019.

Des de l'Assemblea local d'Alcanar i les Cases, ens preguntem per què no es va assajar de forma adequada el sistema de contenidors soterrats abans d'implantar-se arreu del municipi i del territori. No té cap sentit que la inversió que es va realitzar aleshores haja quedat en un no res i tot, per una falta de previsió alarmant.

Assemblea local de la CUP Alcanar – les Cases
Març 2019