Lo Sénia no és frontera (II)

Des de l'assemblea local de la CUP d'Alcanar - les Cases, celebrem que l'equip de govern d'Alcanar assumisca el discurs que la CUP va fer públic el passat 25 de maig. Aquells dies, el govern estatal va imposar restriccions de mobilitat entre Catalunya i el País Valencià, i des de la nostra assemblea local ja vam advertir sobre la necessitat de flexibilitzar la situació a causa de les relacions laborals, socials i econòmiques entre pobles veïns a banda i banda del Sénia.

Llavors, l'alcalde d'Alcanar, Joan Roig i Castell, va titllar la nostra proposta d'imprudent a causa de l'estat d'alarma. Per això, ara ens sorprèn la carta que han fet arribar al govern d'ERC i Junts, tot i que celebrem la mesura per acomplir amb una de les demandes que plantejavem el maig passat. Tanmateix, també aprofitem per insistir en la realitat d'aquest territori i que va més enllà de la recollida de cítrics i que implica situacions socials i familiars de dependència entre els dos territoris i que també cal defensar.

Finalment, lamentem la situació viscuda i en què es fa patent la relació d'Esquerra amb part de l'oposició, a la que tracta amb menyspreu, a la que li nega bona part de les propostes encara que les acabe compartint, tal com s'ha manifestat en aquesta situació. Així, mai podrà existir una relació fluida i aprofitem per demanar un canvi d'actitud a l'equip de govern.

CUP Alcanar – les Cases
Novembre de 2020