Mirem de ficar solució a les problemàtiques de la Ronda del Remei?

Un fet incontestable al nostre municipi és la perillositat de la via interurbana de la Ronda del Remei, on sembla que per ara l’equip de govern d’ERC no hi fica solució per tal de mitigar-ne la perillositat. Per ara no mos consta que s’haiguen fet gestions, ni actuacions en esta via de titularitat supramunicipal, concretament, del Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya.

Tal i com vam fer durant el mes juliol on vam aportar possibles solucions per a mitigar els efectes de l’onada de calor en les persones més vulnerable del municipi, des de la CUP Alcanar – les Cases en este assumpte d’afectació local també volem fer aportacions des de l’oposició i evidenciant que per a ser proactiu en la governança no cal formar part del govern local, sempre que este tingue la voluntat d’escoltar propostes externes.

Algunes propostes, lògicament no són competència municipal però si és l’ens municipal que ha de sol·licitar l’actuació del Departament de Territori – en mans d’ERC actualment – en matèria de la reducció de la velocitat permesa o en la col·locació de passos elevats a la via o en els propis passos de vianants.

Ara bé, hi ha actuacions que sí son de competència municipal com la utilització de radars pedagògics i no radars amb finalitats merament recaptatòries. O actuar en les cruïlles mitjançant la col·locació d’espills que permetin una millor visibilitat o estos mateixos xamfrans pintar-los amb una línia groga per tal de que no aparquen, ni estacionen vehicles. Un altra possible solucions si les línies grogues dels xamfrans no són prou efectives, seria la instal·lació de pilones de plàstic o aparcaments per a motocicles i així guanyar en visibilitat a les cruïlles de la Ronda del Remei ja que l’ordenació urbana de les vies perpendiculars sí que son competència municipal.

Assemblea Local CUP Alcanar – les Cases

Octubre de 2022