Opacitat institucional

El mes de juliol el Grup Municipal (GM) de la CUP Alcanar - les Cases presentàvem una instància on sol·licitàvem poder accedir a la documentació que acompanya a la convocatòria de la Junta de Govern Local, tal com estableix l'article 164.4 del DECRET LEGISLATIU 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. Com que la instància no va ser atesa vam reiterar la petició mitjançant una nova instància en data 12 de setembre de 2019, instància que tampoc va ser resposta.

Davant el silenci institucional (4 mesos) de l’Ajuntament d’Alcanar, el GM de la CUP va decidir fer una reclamació al GAIP (Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública) perquè organisme requerís a l’Ajuntament que es donés resposta a la nostra petició.

La petició del GAIP sí que va ser resposta i, finalment, 5 mesos després d’haver fet la primera petició per part del GM de la CUP, tots el grups municipals de l’oposició podran accedir a la documentació que acompanya les convocatòries de les juntes de govern municipals.

Assemblea local de la CUP Alcanar – les Cases
Alcanar, el Sénia, Països Catalans